Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Hyvinkäällä ja Riihimäellä toimivalle Kariplastille Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle.
Kariplastin miljöö-, hinnannäyttö- ja esillepanotuotteita tarjoavassa palvelussa otetaan huomioon vahvasti asiakkaiden tarpeet ja alan kehitys. Tavoitteenamme on pystyä tarjoamaan asiakkaille aina parhaita mahdollisia kokonaisuuksia myymälöiden miljöön uudistamiseen sekä hinnannäyttöön ja tuotteiden esillepanoon. Myyjien rooli on entistä enemmän konsultoivan asiantuntijan rooli, tarjoamme asiakkaillemme vahvaa alan osaamista.
Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Merkin myöntämisen ensisijaisena kriteerinä on aina se, että tuotteen on oltava valmistettu tai palvelun tuotettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus palvelun omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen, on oltava vähintään 50 prosenttia. Palvelu-Avainlippua hakevalla yrityksellä on myös oltava merkittävä kotimainen omistusosuus, Suomessa toimiva johto ja yrityksen pääkonttorin tulee sijaita Suomessa.
Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen palvelun hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja vastuullisena arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.
– Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista asiakkaille ja muille sidosryhmilleen. 92 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä, Reetta Mentu kertoo.